Temel Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı okullarda ihtiyaçlarında kullanılmak üzere il merkezlerinde defterdarlık muhasebe müdürlüklerine, ilçelerde ilçe mal müdürlüklerine ödenek gönderilmiştir.
Hazine ve Maliye Bakanlığına ait e-bütçe ödenek durum/masraf cetveli dördüncü düzey birim bazında rapor alındığında ve ödenek takip modülü “maliye ekranı” incelendiğinde gönderilen ödeneklere ait ödemelerin, mali yılsonu gelmesine rağmen il/ilçe milli eğitim müdürlükleri tarafından yapılmadığı görülmektedir.
2021 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ile Genel Müdürlüğümüze tahsis edilen ödeneğin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılması önem arz etmektedir.
Bu kapsamda, 2021 mali yılsonu yaklaşması nedeni ile Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından MYS sisteminin kapatılması durumunda mağduriyetler yaşanmaması için il merkezlerinde defterdarlık muhasebe müdürlükleri, ilçelerde ilçe mal müdürlükleri ile görüşülerek hesaplardaki ödeneklerin kontrol edilmesi ve hangi bütçe tertibinden hangi icmal numarası ile nereye harcanmasının gerektiği daha önce ödenek takip modülü ve resmi yazılarımız ile bildirilmiş olan ödemelerin, Bakanlığımız Strateji Geliştirme Başkanlığının ilgi yazısı doğrultusunda belirtilen ekonomik kod 3 ve 4 düzey gider kodundan gönderilme amacına uygun şekilde 10 Aralık 2021 tarihine kadar yapılması gerekmektedir.