Döner sermaye işletmesi bulunan okul/kurumlar tarafından yıl sonu belgelerinin Sayıştay Başkanlığına gönderilmesine ilişkin hususlar düzenlenmiştir. Ancak, İlgi (b)’de kayıtlı Usul ve Esaslar’da “… Bu kapsamdaki döner sermayeli işletmelerin mali tabloları konsolide edilerek hazırlanacak ve kamu idaresi hesabını oluşturan diğer tablo ve bilgiler birleştirilecektir. Hesapları birleştirilen işletmelerin mali tabloları ile her türlü kanıtlayıcı belge ve bilgiler ise yerinde muhafaza edilecek, denetim konusu olduğunda bu belge ve bilgiler ilgili denetim ekibine verilecektir.” ifadeleri yer almaktadır.
DÖSE Belgeleri Kurumda Muhafaza Edilir
İlgi (b)’de kayıtlı Usul ve Esaslar’da belirlenen yıl sonuna ilişkin bilgi ve belgelerin 2021 yılından itibaren Sayıştay Başkanlığının İlgi (c) ve (ç)’de kayıtlı yazıları gereği döner sermaye işletmelerinin mali tabloları ile her türlü kanıtlayıcı belge ve bilgiler ise yerinde (okul ve kurumda) muhafaza edilecek, denetim konusu olduğunda mali tabloları ile her türlü kanıtlayıcı belge ve bilgiler ilgili denetim ekibine verilecektir. Bu nedenle İlgi (b)’de kayıtlı Usul ve Esaslar doğrultusunda hazırlanacak yıl sonuna ilişkin mali tabloları ile her türlü kanıtlayıcı belge ve bilgiler İlgi (c) ve (ç)’de kayıtlı yazılar gereği yerinde (okul ve kurumda) muhafaza edilecek Sayıştay Başkanlığına gönderilmeyecektir.