BrandZ tarafından yapılan 2019 yılının en değerli markaları listesinde birinci sırada Amazon şirketi yer aldı. İkinci sırada Google, üçüncü sırada Apple yer alırken 2018 yılında hazırlanan listede Google birinci sırada yer alıyordu. Son 12 yılda hazırlanan listelerde birincilik koltuğunu kimseye kaptırmayan Apple ve Google, Amazon’un haklı yükselişinin karşısında çok fazla dayanamadı.
AMAZON AGRESİF BÜYÜMEYE DEVAM EDİYOR
Listenin sıralaması ise şirketlerin değerine göre yapılıyor. Amazon’un değeri 315,5 milyar dolara çıkarken Google ve Apple 309 milyar dolar seviyelerinde kaldılar. BrandZ’nin sıralaması sonrası uzmanlar bazı yorumlarda bulunurken birçok uzmana göre Amazon’un birinci sırada olması gayet normal çünkü şirket farklı hizmetler satıyor ve şirketle rekabet etmek giderek zorlaşıyor.
BrandZ’nin Başkanı Doreen Wang ise Amazon’un yükselmesinin sebebini Amazon ve Alibaba gibi şirketlerin tüketicilerle daha sıcak temaslarda bulunmasına bağlıyor. Ülkemizde de faaliyet göstermeye başlayan Amazon, son yıllarda çok agresif bir büyüme sağlayarak marka ismiyle sektöre yeni girmesine rağmen birçok yerel e-ticaret sitesini devre dışı bırakıyor. Şirketin sadece e-ticaret değil, otonom araç, eczane ve havayolu gibi birbirinden çok farklı sektörlerde de yatırımları bulunuyor.
Dünyanın en önemli müzik servislerinden Spotify bile Amazon’un kendi sektörüne girmesinden rahatsız oluyor. Toparlamak gerekirse, Amazon şirketi girdiği her sektörde güvenilir marka adını kullanarak sektördeki rakiplerini rahatsız ediyor ve sektördeki payını yıldan yıla arttırıyor.