İhtiyaç sahibi ve dar gelirli aileler için sosyal yardım ve destekler devam ediyor. Çiçeği burnunda yeni Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş az önce müjdeli haberi verdi. Başvuru yapan hanelere aylık 5000 TL sosyal yardım ödemesi sağlanacak. Başvuru şartları ve detaylar da belli oldu. E-devlet üzerinden başvuru yapmak yetiyor. Şartlar da çok kolay. İşte Aile Bakanlığı sosyal yardım ve destek ödemelerinde detaylar…
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından Dar gelirli ve ihtiyaç sahibi vatandaşlara sağlanan destek ödemeleri devam ediyor. Türkiye’nin Karadeniz Bölgesi’nde etkili olan sel felaketinin ardından bakanlıktan vatandaşlara yardım ödemesi verileceği duyurulmuştu. İlk etapta bölgeye 2 milyon TL’lik kaynak aktarılırken Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş yeni açıklamalar yaptı. Sel felaketinden etkilenen bölgede yaşayan ailelere 5000 TL’lik nakit destek ödemesi sağlanacak.
HANE BAŞINA 5000 TL DESTEK ÖDEMESİ
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, Adet bölgesinde sel felaketinden etkilenen vatandaşlar için bakanlık tarafından ₺5.000’lik nakit desteği verileceğini bildirdi. Bölgede hasar tespit çalışmalarının devam ettiğini belirten bakan Göktaş, hanelerin acil ve temel ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla bakanlık bütçesinden 5000 TL nakit ödeme verileceğini açıkladı. Bakan Göktaş vatandaşların ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma vakıflarına 2 milyon TL’lik bütçe kaynağı aktardıklarını da sözlerine ekledi.
BAŞVURULAR SYDV’LERDEN YAPILACAK
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre ihtiyaç sahibi Haneler için ayrılan destek ödemesine başvuru işlemleri Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma vakıfları aracılığı ile yapılacak. T.C kimlik kartı ile birlikte başvurularını yapanlar aynı gün ödemelerini alabilecek. Ödemeleri PTT’den ya da elden almak mümkün.