Facebook’un popülerliğini kaybettiği şirket tarafından paylaşılan verilerden de görülebiliyor. Facebook ise Instagram ve WhatsApp gibi uygulamaları satın alarak sosyal medya alanındaki otoriterliğini korumaya çalışıyor. Bir dönem adı skandallara da karışan Facebook’un kullanım oranı düşse de platform yeni güncellemelerle mevcut kullanıcısını elinde tutmaya çalışıyor.
PLATFORM KULLANICI DENEYİMİNE ÖNEM VERİYOR
Facebook’un kullanıcılarına son duyurduğu uygulama olan Facebook Watch, gelen verilere göre hedeflenen başarıyı yakalamış durumda. Mobil uygulamalar için geçerli olan bu özellik, başarı sağlandığı için masaüstü sürüm içinde kullanılabilir hale geldi.
Watch uygulamasıyla birlikte aylık bazda 800 milyon Facebook kullanıcısı uygulamada vakit geçiriyor. Kullanıcı deneyimine büyük önem veren şirket, popülerliğini kaybeden platformunu MarketPlace ve Watch gibi uygulamalarla ayakta tutmaya çalışıyor. 140 milyon kullanıcı günlük bazda en az 1 dakika Facebook Watch uygulaması üzerinden video izliyor. Platformun son duyurduğu yenilik ise Study ve bu uygulamayla birlikte Facebook para karşılığında kullanıcıların mobil cihazları hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilecek. Study uygulamasının ise sadece Android platformunda olması ve ödemelerinde PayPal üzerinden yapılması bekleniyor.